Híd vagy alagút kösse össze a Csepelt Dél-Budával?
- Közélet
- 2018.04.9
Új híd épül Dél-Budapesten, mely Észak-Csepelen keresztül köti össze a Galvani út vonalában Dél-Budát, az M1/M7 bevezető szakaszát Dél Pesttel, a Jászberényi útig. A hidat kétszer három sávosra tervezik.
A számítások szerint az átkelő kiépülésével naponta 42 000 gépjárművel csökken a belvárosi hidak, illetve napi 8 ezer autóval az Üllői út forgalma és a híd nyomvonalának meghosszabbításával egy új fővárosi, déli körgyűrű alakulhat ki, közvetlen összeköttetést teremtve Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között.
Budapest új Duna-hídjának - korábbi nevén Galvani-híd - megépítéséről már 1994-ben döntést hozott az akkori Fővárosi Közgyűlés, ám a megvalósításra azóta sem került sor, pedig a Dunának ezen a déli szakaszán 15 kilométeren keresztül nem található híd. Sőt nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület, vagyis Csepel között.
Staudt Gábor jobbikos országgyűlési képviselő szerint azonban elhibázott és nem kellőképpen átgondolt a helyszín. Staudt javaslata szerint Budafok és Albertfalva határa lenne alkalmasabb az átkelő megépítésére, mivel forgalomszabályozási szempontból sokkal kiegyensúlyozottabb lenne a délibb helyszín, így csökkentve mind a XXII., mind a XI. kerületre zúduló áthaladó forgalmat. Staudt Gábor úgy látja, híd helyett alagútban kellene gondolkodni, hiszen az annak mind az építési, mind a fenntartási költségei jóval alacsonyabbak, arról nem is beszélve, hogy a természeti környezetre is jóval kisebb negatív behatást jelentene a felszín alatti megvalósítási mód.